onsdag 8 februari 2017

Doctor Who - After Life


Originaltitel: After Life
"With a force of personality capable of bending time itself and all the energy of a star's exploding heart, the Doctor blasts into the hollow, tragic life of a woman with so much to offer - and gives her the chance to scream "Germino!" at the thrills and terrors of an infinite universe."
Det här var glädje och mys för mitt nördhjärta. Men inget slår så klart tv-serien! Här är det i alla fall den elfte doktorn, Matt Smith, som drar med sig en ny kompanjon på äventyr. Bland annat får hon möta en rymdhund i en av berättelserna, den värmde mitt hjärta lite extra mycket.

I fem kapitel får vi följa dem på deras resor genom tid och rum och för varje nörd är det här en liten pärla. Den är egentligen en liten skatt enbart på grund av hur fint omslaget är gjort. Jag tycker verkligen om färgerna och stilen på det.

4 kommentarer:

  1. Dottern gillar serien. Själv har jag bara sett ett par avsnitt!

    SvaraRadera
  2. När jag såg ditt inlägg kom jag på att jag behöver nog försöka fortsätta att se serien har fastnat i säsong 7, men just nu försöker jag titta i kapp Supernatural där jag är i säsong 10. Det finns så mycket man vill hinna med, men så lite tid....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det är ju det. Omöjligt att hinna med allt :p

      Radera