måndag 27 april 2015

Liebster award nummer 2

Jag har fått lite fler nomineringar i Liebster award, så jag lägger upp mina svar på frågorna lite då och då! Nu är det från Älskar att läsa den kommer! Tusen tack :)


1. Vilken bok läser du just nu?
Just nu när jag sitter och skriver svaren är det Kvinnan på tåget :)

2. Vilken är din favoritförfattare?
Jag har tre jag brukar nämna som favoriter; Stephen King, Dean Koontz och Margit Sandemo.

3. Vilken bok ser du mest fram emot att läsa i sommar?
Det vet jag faktiskt inte! Ser fram emot så många!

4. Vilken genre läser du helst?
Ge mig en bra skräckbok när som helst och jag är glad!

5. Hur står dina böcker i bokhyllan? (alfabetiskt, efter färg mm)
Alfabetisk på författarens efternamn, annars skulle jag bli förvirrad!

6. Vilken är den bästa bok du läst och varför?
Oj herregud...Det här är ju världens svåraste fråga...det här är bara en av många som kan passa men jag tar Under kupolen av King för att ha något svar i alla fall! Varför..för att den var så spännande. Den är riktigt tjock men sidorna bara flög fram.

7. Hur många olästa böcker äger du?
Jag skulle gissa på närmare 150 stycken nu.

8. Vilken är den senaste bok du köpt?
Jag har köpt Anna och den franska kyssen av Nelly!

9. Var handlar du helst böcker?
Second-hand affärer :)

10. Vilken var den senaste boken du valde att inte läsa klart?
Det minns jag faktiskt inte. Jag har det där behovet att läsa klart alla böcker jag påbörjar.

11. Vilken bok tycker du att jag ska läsa?
Böckerna om Odd Thomas av Dean Koontz!

4 kommentarer:

  1. Dean Koontz var en favorit i flera år. Speciellt första boken jag läste av honom, Väktare, älskade jag. Vem vill inte ha en egen Einstein hemma liksom. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh Väktare har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta ända sen jag läste den första gången! Blivit några omläsningar :)

      Radera