torsdag 25 september 2014

The TBR Tag (To be read)


Jag såg den här inne hos Lena C och tyckte att den verkade kul! Så den hoppar jag på och gör. Det handlar alltså om de böcker man planerar att läsa. Jag kommer utgå från de jag har i min hylla med olästa, inte önskelistor jag har på till exempel adlibris osv.

1. How do you keep track of your TBR pile? 
Well, det gör jag bara genom att kolla i hyllan. De fysiska böcker som finns där är min TBR-hög, de jag har på önskelistor räknar jag som inte dit eftersom de inte finns hos mig för att läsas ännu.

2. Is your TBR mostly print or Ebook? 
Jag har ingen e-bok överhuvudtaget, det är bara fysiska böcker.

3. How do you determine which book on your TBR to read next? 
Det beror på, recensionsexemplar, oavsett om de är efterfrågade eller inte, hoppar alltid fram i kön. Sedan, när jag ska välja en av de böcker jag själv köpt, går jag mycket på känsla. Jag klappar lite på böckerna, läser baksidorna, försöker känna efter vilken som känns rätt precis i det ögonblicket.

4. A book that has been on your TBR the longest? 
Hm jag vet faktiskt inte vilken som har varit där längst!

5. A book you recently added to you TBR?
Det är i så fall de tre böckerna som jag visade upp i gårdagens inlägg! En fransk curry, Pompeji och Fyrtio dagar utan skugga!

6. A book in your TBR strictly because of its beautiful cover? 
Ingen!

7. A book in your TBR that you never plan on reading? 
Ingen! Alla jag har där vill jag så klart läsa, annars hade jag inte skaffat dem.

8. An unpublished book in your TBR that you're excited for? 
Okej här får jag gå till min önskelista på adlibris eftersom det handlar om opublicerade böcker, och då är den närmsta helt klart Britt-Marie var här av Fredrik Backman!

9. A book in your TBR that everyone recomends to you? 
Vindens namn av Patrick Rothfuss.

10. Number of books in my TBR? 
Precis räknade och det blev 100!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar