tisdag 18 mars 2014

Powerbook av Jeanette Winterson


Originaltitel: The PowerBook
Sidor: 281 (pocket)
"Ali är författare och levererar berättelser med e-post. Vem som helst kan beställa en historia. Villkoret är att man är beredd att kliva in i berättelsen - med risk för att lämna den som någon annan. Du kan bli hjälte i ditt eget liv, uppleva frihet för bara en natt. Men det sker till ett pris, något som Ali slutligen själv får erfara. 
Powerbook är ett svindlande äventyr som utspelar sig i olika tider och på olika platser: i Paris, på Capri, i London och i cyberrymden. Stoff hämtas från sagor, myter och populärkultur och science fiction. Men alla de spår som löper parallellt genom tiden och rummet korsas till sist och utmynnar i en tidlös historia om kärleken och dess villkor."
 Det här kommer bli ett underligt och kort inlägg tror jag. För jag har absolut ingen aning om vad jag tycker om den här boken! Jag vet verkligen inte!

Den har lämnat mig otroligt förvirrad. När jag la bort den kände jag mest "Men...men...men...vad ska jag känna?". Och jag har inte kommit på något svar än, fast det gått någon dag!
Så, jag tror den här kräver en omläsning någon gång för att få grepp om den, för just nu vet jag verkligen inte vad jag tycker.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det går bra! :) Jag har sprungit 3 gånger hittills, och kör med en app för att träna kroppen hemma några gånger i veckan också :) Så bara jag kan hålla det här så kommer det bli bra och antagligen vara bättre för min rygg också!

      Radera