söndag 2 mars 2014

Fem frågor om mina böcker

Jag blev taggad av Madeleines bokblogg att göra fem frågor om böckerna i min bokhylla. Eller ja, i alla fall böckerna jag äger för just nu har jag ju faktiskt inga bokhyllor överhuvudtaget.

1. En bok som jag ännu inte läst, men verkligen ser fram emot.
En...? En?! Det gäller ju alla! Huff..men ska nämna en kan jag väl ta nytillskottet Expeditionen av Bea Uusma.

2. Den bästa boken jag har hemma.
Hahah...nej. Bara nej. Det går inte att välja.

3. En bok som jag önskat vore bättre och som kanske var lite onödig att köpa.
Den enda jag kan komma på just nu är Dagboken av Nicholas Sparks. Filmen är underbar, boken nådde inte riktigt fram till samma gillande hos mig. Ett av väldigt få tillfällen det hänt att filmen fått bättre betyg än boken.

4. Någon bok som jag var jättepepp på när jag köpte den, men som har blivit stående.
Jag är jättepepp på alla mina olästa böcker och de är ju alla stående för tillfället. Så just precis nu kan jag inte komma på en enskild, det är svårt när de inte är uppradade i en bokhylla så jag kan se dem bra.

5. En bok som jag köpt mest för att den hade vackert omslag.
Hm. Det kan vara en version av Svindlande höjder. Jag hade redan läst boken och älskat den och ägde alltså redan en version av den. Och sen hittade jag en jättefin billigt på loppis så jag köpte den också.

Så, då var det gjort! Tusen tack Madeleine för att du taggade mig :). Jag vet att väldigt många redan gjort den här så jag gör på det enkla sättet och säger: känner du dig träffad? Då är du taggad!

6 kommentarer:

  1. Roligt att läsa vad andra svarat. Expeditionen vill jag också gärna läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu när alla hyllat den är man riktigt nyfiken!

      Radera
  2. bästa bok, inte lätt, visst fastnar man för vackra omslag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är omöjligt att välja bästa bok! :)

      Radera
  3. Hehe, det är verkligen inte lätt att välja den bästa boken alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej det är en omöjlig fråga!

      Radera