torsdag 17 oktober 2013

Snö och bokmys

God morgon på er!
Jag sitter här halvt sovande i sängen med en snarkande hund bredvid mig och en på golvet. Vi har varit ute på en morgonpromenad redan och hälsades minsann av lite snö på backen!

Igår läste jag ut Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman, och medan jag smälter den boken så tänkte jag bara dela med mig av två bilder och ett citat som jag hittat på morgonens slösurfande på boksidor.


Det här ser ut som en bokaffär jag hade kunnat fastna i ett ganska bra tag...bara gå runt och dra med fingrarna längs alla bokryggar, stanna till vid de som verkar extra intressanta och hälsa lite närmare på dem. 



"That is part of the beauty of literature. You discover that your longings are universa longings, that you're not lonely and isoltade from anyone. You belong." 
- F. Scott Fitzgerald



Jag hade älskat att ha ett sånt här krypin när jag var yngre. Det hade varit perfekt att rymma in till när verkligheten blev för jobbig. 
Nu för tiden kanske min drömplats för läsande ser lite annorlunda ut, men då hade något sådant här varit underbart att ha. 

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag lottar just nu ut sci-fi / fantasyboken "Förlora för att vinna" på min blogg. Var gärna med i tävlingen: http://ponkissons.blogg.se/2013/october/tavling-vinn-forlora-for-att-vinna-2.html :)

    Kram!

    SvaraRadera