måndag 3 december 2012

Tävling hos BellasBok

Inne hos BellasBok hittar man en fin jultävling! Där får man chansen att vinna ett paket med olika böcker hon har plockat ihop. Och för att få vara med ska man berätta om ett fint julminne! Jag är självklart gärna med och har ett ganska färskt julminne i tankarna.

Det är faktiskt förra årets jul. Det var första julen på några år som jag var hemma i Kiruna och firade den med mammas sida av familjen. Jag kunde äntligen vara med och pynta min brors hus, klä granen och njuta av sällskapet från mamma, syskon, mormor, systersonen och hundarna.
Det kom till och med en tomte så det blev lite nostalgiskt där ett tag när jag kom ihåg jularna när jag själv var liten och tomten kom. Förra året var tomten trött och kröp in på alla fyra till vardagsrummet, något som gjorde min berner sennen väldigt misstänksam! Så tomten fick en liten utskällning, men sen fick vovven en julklapp att slita upp (ett gott ben) och då struntade han fullständigt i tomten när han skulle ut igen.
Det var en jul jag verkligen uppskattade och jag var sådär härligt trött och glad efter den dagen.

2 kommentarer:

  1. Vilket mysigt minne! Roligt med både hund och tomte på golvet ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det var första gången han såg en tomte, också kröp den dessutom på golvet, han var jättefundersam :P

      Radera