måndag 1 oktober 2012

En tråkig höstdag passar en enkät bra!

Hittade den här inne hos Monika som hade hittat den inne hos enligtO , och eftersom jag har väldigt tråkigt just nu så passar den här perfekt att fördriva tiden med! :) 

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
För tio år sedan var jag 14 och hade flyttat till en ny lägenhet med mamma och försökte stå ut de sista åren på högstadiet. 

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
För ett år sedan, oktober alltså, var jag i Kiruna och hade nyss påbörjat mitt ganska långa besök där uppe. Jag njöt av att ha familjen i närheten och jag hade fullt upp med att roa min hund och försöka lära mammas valp lite roliga saker :).

3. Fem snacks du gillar
Nötter, chips, salta pinnar, popcorn, ostbågar. 

4. Fem sånger du kan hela texten till:
Haha typ alla låtar med alla pojkband som var populära på 90-talet!

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
Köpa ett hus på landet, ägna tiden åt att hjälpa djur som haft det svårt, antagligen köpa en del böcker och fylla ett rum i huset som bibliotek, dela pengarna med familjen, betala bort csn-lån. 

6. Fem dåliga vanor:
Hmm..Dålig ovana att vara stressad kanske? Köper böcker fast jag har olästa hemma? Svårt att släppa saker ibland. Skjuter gärna upp disk och så till morgondagen. 

7. Fem saker du gillar att göra:
Läsa, promenera, fota, vara med djuren, skriva. 

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Högklackade skor (jag har lånat mammas på prov och skulle slå ihjäl mig om jag försökte gå i det hela dagen, dessutom är jag redan 1.80 så känner mig bara udda om jag blir ännu längre), något skrikrosa, Foppatofflor eller vad det heter (mest för att alla tjatade om det så mycket när de kom!), gillar inte Polo-tröjor och sist...antagligen Moonboots. 

9. Fem favoritleksaker:
Datorn, kameran, mobilen, böckerna, pysselgrejer. 

10. Fem platser där du gärna läser:
I soffan, i sängen, på gräsmattan, vid köksbordet om jag äter själv. Kommer nog inte på en femte. 

11. Fem böcker du skulle rädda om det började brinna:
Hur ska jag kunna välja fem?! 

12. Tio personer du vill se göra den här utmaningen:
Jag säger också nej här, de som har lust får göra den helt enkelt :) 

4 kommentarer:

  1. Foppatofflor ja, nä, det vill inte jag heller ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig förstått det speciella med dom :)

      Radera
  2. Du har en vinst hos mig! Maila din adress till refuserad@live.com :)

    SvaraRadera