torsdag 29 december 2011

Mia, kära underbara Mia

I natt läste jag ut en bok jag sett fram emot otroligt mycket; Mia Skäringers Avig Maria. Jag älskade hennes förra bok Dyngkåt och hur helig som helst. Och jag älskar Avig Maria.


Skäringer känns så äkta och öppen, jordbunden och härlig. Hon skriver som det är, det fula och det fina. Det glada och det sorgliga.
En del av baksidetexten är;

" Jag älskar det som är roligt och sorgligt. Fult och fint. Jag tänker aldrig välja. Ofta har jag blivit kallad överkänslig. Men tänk om det är den som kallat mig så som faktiskt är underkänslig?".

Hon skriver så det träffar rätt i mitt hjärta. En del stycken i boken är pang på, nästan så jag börjar gråta av att läsa dem. Hennes ord berör så mycket och det är så skönt att läsa att någon annan tänker som man själv går runt och tänker just nu. Det är naket och ärligt.

Tack Mia för ännu en underbar bok där du delar dina tankar och känslor!

4 kommentarer:

  1. Mia Skäringer är otroligt lätt att tycka om, just för att hon verkar så "vanlig". Jag har tyvärr inte läst någon av hennes böcker, men det kommer.

    Det blev ju riktigt snyggt med en bild på boken du läser just nu :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med :) Det är skönt att läsa någon "vanlig" människas vanliga tankar och känslor ibland och få några ögonblick då man inser att hon skriver precis som man själv känner.

    Tack :) Och tack för hjälpen igen :) Tror nog jag tycker om att ha en lite större bild sådär, var ju ganska smått när jag hade från bok.nu :)

    SvaraRadera
  3. Jag håller också på med hennes bok! Hon är verkligen öppen!!!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är hon :) Tycker det är härligt att läsa! :)

    SvaraRadera