lördag 17 december 2011

Dags för bokbloggsjerka :)

Hoppar med även den här veckan då frågan inne hos Annika lyder;

Vilken är den bästa bok som din/dina favoritförfattare har skrivit? Observera att du bara får välja en bok per författare!

Oj det här är svårt men jag ska göra ett försök!

Stephen King är ju en favoritförfattare. Favoritboken hos honom får nog bli Sömnlös.

Dean Koontz är en annan och där är favoriten helt klart Väktare.

Margit Sandemo har jag också bland favoriterna och här är det svårt. Men det får nog bli Trollmåne ur Sagan om Isfolket.

Där får jag nog stoppa, det är de tre författarna som jag kommer på så här på rak arm när jag tänker favoriter.

9 kommentarer:

  1. Jag har läst så väldigt lite av Stephen King på senare år att jag tog inte med honom som favoritförfattare.

    SvaraRadera
  2. Jag har stått på bibblan och hållt i Koontz flera gånger, men inte riktigt vågat plocka hem något. Jag inbillar mig att det är för läskigt för mig... Men King läser jag glatt! ;-) Hm...hur är Koontz jämfört med King?

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst något av Stephen King men jag borde verkligen göra det. Jag har "Varsel" hemma i bokhyllan i alla fall :)

    Svar: Ja, läst "Vindens skugga", den är underbar. :)

    SvaraRadera
  4. Pepparkaksbokhyllan: Ibland går det lite tid mellan jag läser King också, men nu har jag kommit in i en period med honom igen :).

    Böcker och sånt: Jag tycker båda kan vara läskiga! :) På skrämselnivå för mig är de nog ganska lika :).

    Annie: Varsel var riktigt bra! Jag såg filmen först och läste boken fler år efter och boken är väldigt annorlunda från filmen. Bättre enligt mig :).

    SvaraRadera
  5. Böcker skrivna av Margit Sandemo brukade min pappa läsa och därför provade även jag när jag var yngre. Jag gillade Legenden of Ljusets rike. Jag läste inte alla böckerna ur Sagan om Isfolket men även de var bra. Hennes böcker är lätta att sträckläsa.

    SvaraRadera
  6. Kingen var min absoluta favorit i uppväxtåren och jag skulle ha svårt att välja någon men minns att Cujo var en av mina absolut favoriter då.

    SvaraRadera
  7. Väktare finns med på min lista också :)

    Jag tycker nog att King och Koontz är ganska lika hemska. Det kan skilja mellan böcker, men generellt är det lika otäckt.

    SvaraRadera
  8. Leah Alexandra: Ja de är väldigt lätta att sträckläsa :) Antagligen därför jag tagit mig igenom Isfolket 3-4 gånger :P.

    Pixie: Cujo har jagi nte läst ännu, bara sett filmen. Men den måste läsas helt klart :).

    Monika: Ja jag håller med. De kan lätt komma till samma skrämselnivå båda två :)

    SvaraRadera
  9. Jag hade också svårt att välja! King är en favorit för mig med, men jag ska välja tre andra...

    SvaraRadera